woensdag 28 april 2010

Update 2




Akke-akke-tuutuut
We zijn er weer met onze dage…hmm … maandelijkse? Nee. Hier zijn we dan met onze update! Als gedreven schrijver laat ik mij leiden door emoties en impressies die ervoor zorgen dat ik weer als een diesellocomotief aan de slag ga. Damp, gefluit en luid gekraak van delen van mijn lichaam die op instorten staan, staan me bij tijdens deze reis. De trein is vertrokken en jij bent mee.

Uitpakken
29 december 2009. Het lijkt wel een andere eeuw, maar niets verandert enkel wat cijfers. Na wel 10 minuten te hebben gelopen door de luchthaven van Zaventem bereik ik eindelijk de hal waar ik mijn bagage kan afhalen. Man, wat duurt dit altijd zo lang. Een warm kwartier later kijk ik toe hoe mijn bagage van de band komt gevallen met een gracieuze spiraal en bijna een enthousiaste medereiziger verplettert. We zijn weer in België en … het regent. Was het niet Philip die me kwam halen, dan zou ik zelf hebben bijgedragen aan de waterellende boven België. Na een stevige handdruk van Philip zetten we ons comfortabel in de auto en vertrekken naar Kevin. Het is inmiddels 20.30, maar Philip wil en zal ons iets geven. Cadeautjes, whoehoe! (Je hebt de foto misschien al gezien op onze facebookgroep.) Bij Kevin aangekomen, mochten we het pakje openen. Joe-Bar sleutelhangers! Onze (strip-)helden. Geweldig! Dank u Philip.

Van champagne en parmaham


Ondertussen zijn we samen gaan zitten om onze reisweg te bespreken. Heel veel boekjes, drinken, chips en Mapsource, al we nodig hebben om de route te kunnen plannen. We willen alvast vertellen dat we de gps niet gaan gebruiken om onze weg te vinden, tenzij we genoodzaakt zullen zijn (benzinetekort, slecht weer etc). 


Dit is onze route:
    Dag 1: Via de autosnelwegen België zo snel mogelijk verlaten richting via Luxemburg om via     daar binnendoor te rijden naar Epinal gelegen in de Franse Vogezen. (+-500 km)
    Dag 2: Vanuit Epinal rijden we via Lausanne naar Chambéry. (+-320km)
Dag 3: We verlaten Chambéry en richten ons op Monaco. Waarschijnlijk gaan we buiten Monaco overnachten, om de kosten toch een beetje te drukken. We kunnen nu eenmaal niet elke dag in op een luxejacht slapen. (+-350km)
Dag 4: Op naar Modena! We verlaten Frankrijk en onderweg stoppen we zeker in Parma om de plaatselijke specialiteit te degusteren. De Italiaanse parmaham.  (+-330km)
Dag 5: Italië uit, via Slovenië naar Porec in Kroatië. (+-350km)
Dag 6: Terug naar Slovenië om te overnachten in Ljubljana bij kennissen. (+-380km)
Dag 7: Bolzano. Hier gaan we ons voorbereiden om enkele bergpassen te rijden. We moeten ook zien dat we tijd hebben om Ötzi te bezoeken. (+-250km)
Dag 8: We hopen veilig en wel aan te komen in Sankt-Mauritz. De Stelvio-pas zal zeker gereden worden.  (+-250km)
Dag 9: Destination Innsbruck (+-380km)
Dag 10: Ook Regensburg zullen we aandoen. (+320 km)
Dag 11: Frankfurt Am Main
Dag 12: Aken
Dag 13: Antwerpen
Deze dagen staan niet vast. We zullen onszelf ook niet willen overbelasten, daarom zullen we hier en daar misschien een dagje langer blijven. We hebben er zin in!!!

Klik voor grotere afbeelding

Vonken en vuur
De Honda CB750F van Kevin heeft wat kuren. Na enkele maanden stil te hebben gestaan, wilt dat kreng niet meer aanslaan. Wijselijk gingen we aan de slag door de accu te vervangen. Op zich wel makkelijk, maar ik ben even onhandig geweest. Terwijl Kevin geconcentreerd de positieve batterijpool aan het aansluiten was, vond ik er niets beter op dan de andere batterijpool even op de accu te koppelen. Knetter, vonk vonk, knetter. We waren er even niet goed van. Note to myself: doe dat nooit meer. Een onderbroek later was de accu correct aangesloten en probeerden we de motor in gang te krijgen. De startmotor draait, maar de motor slaat niet aan. Na herhaaldelijk proberen –!KNAL!- … zei de uitlaatpijp. Mijn onderbroeken waren deze keer al op, dus … heh … Febreze © er even bijgehaald. Ik hoop ten zeerste dat dit door slechte bougies veroorzaakt wordt. Die zullen we dan zo snel mogelijk vervangen. Verder niets opgemerkt aan deze motor. Voordat we op de baan zullen gaan, zullen we nog een klein onderhoud moeten geven: oliewissel & remvloeistof vervangen.

Tuff Tuff Aken
Op 4 februari besloten we dan maar om inkopen te doen. Patatjes, tomaatjes, komkommer, radijsjes, 2 kilo meel, boter en bakmeel. We gingen ervan uit dat we onderweg genoeg dode, doch verse, diertjes konden oprapen. Hmmmm. Kuch. Ik wijk af.
We zijn dus naar Aken getrokken op bij Louis.de wat spullen bijeen te krijgen. We hebben de meest noodzakelijke dingen kunnen inkopen: 2x EHBO kit, 2x 2l jerrycans, zijtassen (60l), grote zadeltassen (50l), bandenreparatie kitjes, spanbandjes. Daarnaast hebben we 2 benzinekacheltjes op de kop kunnen tikken.
Hier is een filmpje van ons uitstapje: http://www.youtube.com/watch?v=Z6aqvAe07vs

Heuj! Wij zijn op de goeie weg…
Meer de volgende keer!

Quote: Een hand op het stuur maak het soms minder duur.

Over & out

Geen opmerkingen:

Een reactie posten